TEZZ PÅ S/Y ANDROMEDA

Alla inlägg under april 2016

Av TEZZ PÅ S/Y ANDROMEDA - 22 april 2016 08:27

Sovdags någon timme eller två.
Den värsta vinden och regnet har avtagit, pälsarna är rastade, de har fått frukost och jag mitt Zoegas.

Har sett över förtöjningarna, och sträckt upp en tamp.

God natt!

#SovdagsEndeavour
#Zoegasberoende
#Furkids

Av TEZZ PÅ S/Y ANDROMEDA - 22 april 2016 06:57

Men åh, vaknar till rent nordlig kuling, vid femtiden. Det är den absolut sämsta vinden här, och den enda som jag inte vill ha, som jag inte känner mig bekväm med.

Regnet vräker ner, det viner i masterna, fallen som aldrig annars låter, eftersom jag gjort fast dem så, smattrar som en galen orkester som totalt löpt amok därute.

Jag sover aldrig gott till den vinden. Annars sover jag som bäst i oväder, men inte nu.
Jag kan alla Endeavours rörelser, jag hör alla vindar in i sömnen, och vaknar direkt.

Nu sitter jag här i köket, omgiven av bentuggande pälsar, ja inte Johnny då, han sover fortfarande, ville inte ens ha ben.

Väntar på att kaffet ska rinna ner i bryggaren, påsarna under ögonen når väl knäna snart, med tanke på de senaste dagarnas sömnbrist..
Endeavour lutar bara 7 grader, men som alltid känns det mera på henne än någon annan båt jag seglat. Sen är det de där polarna som jag har beställt redan förra sommaren, men som jag inte fått ännu. Känns inte tryggt att vara förtöjd på pollare som är halvvägs bortslitna, efter fuskbygge från början( en klen konstruktion, skruvat bara i plasten utan platta eller förstärkning)och förra sommarens oväder jag hamnade i.

Nej, mera Zoegas. Hoppas regnet avtar åtminstone, har verkligen ingen lust att gå ut med hundarna i det här.

#Nordligtoväder
#VakenTezzpåEndeavour
#Fårösund
#Bopåskepp
#SömnbristFårösund

Fick just den här bilden. Det snöar..

Av TEZZ PÅ S/Y ANDROMEDA - 22 april 2016 00:10

Efter middag och hundrastning( kort variant idag) hittade jag en serie på Netflix i sex delar, som jag inte sett förut.
Sen var det kört, och jag var bara tvungen se alla avsnitten ;)

Hann med att slänga ihop några muffins under tiden också.
När jag vände ryggen till hämtade Johnny ner skålen jag gjorde smeten i, och hjälpte mig diska den.
Nu har han smet på öronen och nosen ;)

Eldade givetvis ikväll också, men plötsligt blev det 11 grader varmt ute, och inne blev det olidligt varmt.
Trodde aldrig det skulle hända, visste inte ens att det var möjligt, att JAG skulle skriva det här, men det blev För varmt, och luckor och dörren fick stå öppen ett bra tag, ha ha.

#OlidligHetta
#Muffins
#Bopåettskepp
#HappyValley

Av TEZZ PÅ S/Y ANDROMEDA - 21 april 2016 16:40

Jobbat idag, putsat fönster, och det börjar ta sig. Från helt okunnig, men jag lär mig snabbt ;) så idag gick det undan, men med helnöjda kunder.
En av dem var en helt underbart snäll kvinna, som först bjöd på kaffe, och sedan lånade ut sin parkering i skuggan, för att hundarna skulle ha det bra i bilen.
De andra paret, erbjöd oss att ta upp hundarna, men jag avböjde, ha ha med tanke på hur vilda de kan vara. ;)

Handlade på vägen hem. Och jag GILLAR verkligen ICAs parkering för hundar i bil! ;))

Nu är vi hemma igen, hade tänkt sitta ute på däck ett tag, men solen gick i moln, och vinden var iskall, så jag tänder i spisen istället och värmer mig.

#FönsterputsarTezz
#EndeavourFårösund
#BopåettSkepp
#Rumänpälsar
#HundvänligaMänniskor

Av TEZZ PÅ S/Y ANDROMEDA - 21 april 2016 07:40

På väg mot jobbet. Plus fyra grader och gråmulet.
Sovit gott har jag gjort i allafall. Stenhårt. Undrade vad det var för oväsen som drog igång vid halvsju, men insåg att det bara var dags att gå upp igen.

Den ylande enmansorkestern har kommit på att det går alldeles utmärkt att yla, även i 307:an, så nu är friden slut..

#Earlymorning
#YlandeEnmansorkestern
#BorpåSkeppet

Av TEZZ PÅ S/Y ANDROMEDA - 20 april 2016 21:28

Så efter hundpromenad, lite inköp och ett besök hos en snickare här på byn, är man åter hemma, och framför kaminen igen.
Var annars?

Ute är det endast 2,8 grader nu. Suck. Aldrig blir det någon värme känns det som.

Lucky boy lipar åt mig ;)

Och skenet från elden ger ett vackert ljus på honom.
Han trivs, liksom jag, närmast värmekällan ombord.

Fullmåne ute, bådar inte gott för nattsömnen..

#Fullmåne
#EndeavourGotland
#Skeppsboende
#Kaminpåbåten

Av TEZZ PÅ S/Y ANDROMEDA - 20 april 2016 15:58

Hemma igen, efter en bra dag med jobb.
På vägen tillbaka stannade vi till och gick rakt ut i skogen en liten bit, rastade pälsarna som följde med idag, och sen slängde vi oss på rygg i en glänta, och bara njöt av solen som värmde.
Lucky tyckte inte det var lika roligt, han skällde och ylade omväxlande, och Lilly trampade och rev oss i ansiktet. Som en scen tagen direkt ur Off the leash.

Nu sitter jag i solen på däck, Husse fixar mat, och de mest ljuvliga dofter kommer ut genom luckan i köket, till mig, där jag sitter.

Blir samma procedur imorgon. Upp tidigt och iväg.

#TezziSkogsgläntan
#EndeavourFårösund
#BopåEttSkepp
#YlandeVitHund

Av TEZZ PÅ S/Y ANDROMEDA - 20 april 2016 07:30

Lagom till att jag äntligen lyckats somna frampå morgonen, ringer larmet, och det är dags att gå upp.

Först fick jag rengöringsmedel i ögat på kvällen, strax innan jag skulle lägga mig, och det sved och kändes som grus i det hela natten.
Sen var det fullmåne, och jag skulle upp tidigt, lika med alla förutsättningar för utebliven sömn var uppfyllda.

Klev upp på morgonen, började klaga tjurigt över allting, tills jag kom på mig själv.
Skärp dej för f*n, du vill ju jobba för dej själv, för ditt eget företag, så drick upp ditt kaffe, var tyst och åk sen till jobbet.

(Den här söta bilden fick jag igår av Liten Husse på snapchat. )

Konstaterade att jag såg för jäklig ut, sa till Mannen att Kolla hur röd jag är i ögat.
"Vilket öga? Sa Mannen, och jag insåg att jag måste se ut som en katastrof i båda.. ;)

Nu på väg mot jobbet i alla fall!
Ha en fin dag alla!

#Rengöringsmedeliögat
#UteblivenNattsömn
#TezzTröttareäntröttast
#Ögonröder
#Fårösund

Jag heter Tezz ( ja faktiskt, INTE Therese som man gärna vill tro) Segling och hundar är Livet! Min båt heter Andromeda, ett passande namn då jag ofta känner mig som om jag kommer från en annan galax, i andra människors sällskap. Trivs alltför bra ensam,

De fyra hundarna & Liten Husse

Mardrömsseglatsen..

Överjordiskt Magiskt

S/Y ANDROMEDA

Elvström 42:a. Seglingsegenskaperna är enastående!